Hopp til hovedinnhold
Ervik Havfiske hovedkontor

Regnskapsbilag.no har bidratt til effektivisering hos Ervik Havfiske

Det er ingen tvil om at denne gruppen har nok å henge fingrene i! Vi har tatt oss en kort prat med Rune Dalsbø i Ervik Havfiske.

Hei Rune! Fortell oss litt om deg og hva du jobber med?

– Rune heter jeg, er 58 år og bosatt på Stadlandet. Jeg har jobbet 19 år i Ervik Havfiske Gruppen, og i dag er jeg seniorcontroller Sales and Finance.

Hva innebærer det?

– I praksis tar jeg meg av førstehåndsomsetningen av fisken som leveres i Norge fra våre 10 båter her, med organisering av auksjoner og kontrakter. Er også ansvarlig for data og telefoni i gruppen, og drifter og supporterer brukerne på Visma Business, Dokumentsenter, Visma Lønn, og alle autotjenestene som Visma.net, Autopay, Autoinvoice.

– Da jeg ble fortalt om tjenesten så forstod jeg at Regnskapsbilag.no kan effektivisere regnskapsførselen for oss.

Så spennende – du har nok å gjøre skjønner jeg!

Mye har skjedd de siste ukene, hvordan opplevde dere det som selskap når Norge ble “satt på vent”?

– Det er klart vi merker det. Vi har hatt store utfordringer med å få frem mannskap, deler og utstyr, men vi har så langt klart oss. Eksport av fisken går fint, så vi er positive. Heldigvis har vi gode bankforbindelser som stiller opp for oss, valutaendringene er voldsomme nå.

– Vi setter stor pris på at dere informerer om løsninger som kan være verdifulle for oss.

Ja, vi er i en tid hvor det er viktig med positiv innstilling. Hvordan er det med hjemmekontor, da?

– Hjemmekontor er ingen utfordring. Vi har i flere år hatt medarbeidere som jobber med både regnskap og logistikk fra Tyrkia og Spania, dette kan vi på grunn av gode IT-løsninger som gjør at vi kan jobbe fra hvor som helst.

Det er jo kjempebra! Det er godt at teknologien holder «maskineriet i gang».

Dere kjøpte nettopp Regnskapsbilag.no fra oss, hva var det du likte med løsningen?

– Da jeg ble fortalt om tjenesten så forstod jeg at Regnskapsbilag.no kan effektivisere regnskapsførselen for oss. Vi har medarbeidere som jobber med 6-8 selskap på en gang, og vi må ha mange Dokumentsenter sesjoner åpne samtidig. Dette krever dataressurser, og overflytting av dokumenter fra e-post tar tid – det er fantastisk å få dette automatisert.

Enig! Det er ingenting som er bedre enn automatiserte løsninger som gjør hektiske arbeidshverdager enklere for oss.

– Ja, og Regnskapsbilag.no vil også gjøre ferieavvikling lettere. Den gjør det mulig for andre enn den som vanligvis fører regnskapet til å bistå i bokføring. Vi blir på en måte person-uavhengig på mottak av inngående fakturaer.

– Den brede kompetansen til Cloud Connection er svært viktig for oss

Mange er i tvil om dette er riktig tid å selge inn tjenester til kunder, hva tenker du?

– I en hektisk hverdag blir det lite tid til å holde seg oppdatert på nye løsninger slik som for eksempel Regnskapsbilag.no, så vi setter stor pris på at dere informerer om løsninger som kan være verdifulle for oss. Vi føler at dere jobber på lag med oss kundene.

Løsningene våre skal bidra til effektivisering av bedriften kundene våre jobber for, så vi blir veldig glade for at dere sier det.

Helt til slutt, dere har vært kunde hos oss i mange år, noe vi er veldig glad og stolt av. Hva gjør at dere trives som kunde av oss?

– Den brede kompetansen til Cloud Connection er svært viktig for oss, ikke minst er den korte responstida er viktig. Om noe haster spesielt så vet vi hvordan vi skal komme gjennom og bli prioritert.

Tusen takk for flotte ord, og ikke minst for at du tok deg tid til dette i en svært hektisk arbeids hverdag.

Vi heier på dere!