Hopp til hovedinnhold

En metode som fungerer

Sammen med våre kunder gjennomfører vi en grundig forretningsanalyse av nåværende prosesser og behov.

Fire fokusområder for at dette arbeidet skal bli vellykket:

  1. 1

    Ledelsen

    Er den moden og klar for CRM? Det er ikke nok å være tilstede bare i anskaffelsesfasen, men også etter løsningen er tatt i bruk. Strategiske mål er viktig, men det er implementeringen som gjør jobben.

  2. 2

    Fokus

    Enkelhet er vanskelig, men det eneste rette. Om man blir overambisiøs, og håndterer for mange prosesser i første fase, er det lett å «miste» brukerne, og oversikt over de faktiske brukerbehov.

  3. 3

    Opplæring

    Selv om SuperOffice er brukervennlig, er det viktig for brukerne å forstå hvorfor løsningen skal brukes, og hvordan prosessene er definert. Derfor er våre kurs 60 % motivasjon, og 40 % funksjon.

  4. 4

    Leverandøren

    Velg en leverandør som forstår din forretning og deres prosesser. En leverandør som kan komme med konkrete forslag til hvordan eksisterende og nye CRM-system kan tilpasses hverandre.

Fra komplekse utfordringer til enkle løsninger.

Sammen sikrer vi at CRM-løsningen blir skreddersydd til spesifikke behov og ønsker. Forretningsanalysen fører videre til utvikling av en prototype. Når prototypen har fått gått sin gang, samler vi inn erfaringer. Erfaringene gir oss innsikten vi trenger for å utvikle og levere den helt perfekte CRM-løsning.

Som leverandør er det vår oppgave å dempe ambisjonsnivået og sørge for at versjon 1 av CRM-løsningen ikke blir for avansert. Det fører kun til at man øker kompleksiteten for brukerne og dermed øker sannsynligheten for å mislykkes. Vi sier ofte at den største utfordringen vår, er å gjøre en komplisert løsning så enkel som mulig.

Har du noen spørsmål? Fyll inn skjemaet så tar jeg kontakt med deg.

Pål Vestre

Leder, CRM Rådgiver, Drammen

Flere CRM-tjenester/løsninger