
Satema: 20 år med SuperOffice og fremtidsrettet CRM-strategi

Med SuperOffice og tett samarbeid med Cloud Connection har Satema skapt et fremtidsrettet CRM-fundament for strukturert vekst.
– Vi har tett dialog med CRM-rådgiveren vår i Cloud Connection. Det gir oss rask hjelp og gjør det lettere å tilpasse SuperOffice til våre behov, sier Daniel da Silva, vekstansvarlig i Satema.
Satema er en ledende aktør innen strømforsyning til bygg, industri og infrastruktur. Med over 60 års historie og nærmere 200 ansatte fordelt på fire land, er det avgjørende med systemer som skaper struktur, samhandling og effektivitet. I over 20 år har de brukt SuperOffice – levert og videreutviklet av oss i Cloud Connection.
Thomas Berve, salgsleder for Byggestrømsavdelingen i Satema, beskriver hvordan SuperOffice hjelper dem med å holde oversikt over salg, prosjekter og kundeaktiviteter. Og ikke minst, hvor viktig det er at alle i organisasjonen bruker systemet på samme måte:
– Den største fordelen et godt CRM-verktøy er at det er lettere å ha mange baller i luften. Det handler om å samle dokumenter, holde frister og sikre at alle ledd har gjort jobben sin, forteller han.
Tett dialog med CRM-rådgiver
En viktig del av Satemas suksess med CRM-arbeidet er bruken av Cloud Connections egenutviklede app FindProspects. Appen, som er integrert i SuperOffice, gjør det enkelt å finne nye kunder, oppdatere eksisterende, og sørger for høy kvalitet på kundeinformasjon.
Geir Iversen, KAM for industri, grossist og offshore, anbefaler FindProspects på det varmeste:
– FindProspects gir oss god datakvalitet, samler alt på ett sted, og gjør det enkelt å holde kundeinformasjonen oppdatert, sier han.
Gjennom CloudCare-avtalen får Satema løpende støtte, rådgivning og inspirasjon fra Cloud Connection sine CRM-rådgivere og kundesenteret. De har også enkel tilgang på support og læring via webinarer og kundedager. Daniel da Silva, vekstansvarlig i Satema, fremhever verdien av tilpasning og skreddersøm:
– Vi har tett dialog med vår CRM-rådgiver i Cloud Connection. Det gir rask hjelp og gjør det lettere å tilpasse SuperOffice til våre behov.
Han forteller videre at de opplever Cloud Connection som en god partner fordi de får informasjon når nye funksjoner som passer dem blir tilgjengelig – og gode råd og tips gjennom Cloud Tips.
Ett system for hele bedriften
Satema har med tiden erstattet tidligere markedsverktøy med SuperOffice sin markedsmodul. Det gjør det mulig å samle alt fra nyhetsbrev og kampanjer til påmeldingsskjemaer i ett og samme system. Resultatet er en mer personlig og målrettet kommunikasjon – samtidig som alt er koblet til kundeforholdet i CRM.
– Vi ser hvor viktig det er å ha alt samlet i ett system, både for personkort og firmakort. Det gir oss full oversikt, sier Rikke Johansson, markedskoordinator i Satema.
Thomas Berve, salgsleder for Byggestrømsavdelingen i Satema, fremhever fordelene med å jobbe i samme system:
– Rapportene gir oss en fasit på om vi bruker tid på de riktige tingene, og gjør at vi unngår å kaste bort tid. Jeg som leder bruker dashbord for å se aktiviteten, hvilke områder vi er aktive i, og at vi jobber med de riktige tingene i samarbeid med markedsavdelingen, forteller han.
Geir Iversen, KAM for industri, grossist og offshore, forteller at SuperOffice gir dem en effektiv onboarding-prosess for nye kolleger:
– Når en nyansatt selger skal overta et distrikt, kan de hoppe rett inn etter forrige ressurs. Det er en veldig stor fordel, skryter han.

AI og Flyter er neste steg
Satema ser også fremover og planlegger å ta i bruk SuperOffice Markedsføring Premium Flyter, og AI-funksjoner. Dette vil forenkle intern samhandling, effektivisere salgsarbeidet og forbedre kundeoppfølgingen ytterligere.
– AI og Flyter er neste steg. Det vil gi oss bedre støtte i hverdagen og hjelpe både selgere og kundeveiledere med å jobbe smartere, sier vekstansvarlig Daniel da Silva.
Etter 20 år med SuperOffice er Satema et levende bevis på at et godt CRM-system – kombinert med riktig støtte og rådgivning – kan forenkle hverdagen, sikre struktur og legge til rette for vekst. Samarbeidet med Cloud Connection gjør at Satema alltid er oppdatert og klar for neste steg.
Ønsker du også å ta CRM-arbeidet til neste nivå? Ta kontakt med oss i Cloud Connection! Vi hjelper deg med å finne din CRM-suksesshistorie.